R230 - tradycja w połączeniu z przyszłością

W 2001 roku zadebiutowała kolejna generacja SL z wewnętrznym kodem R 230. Jego najbardziej uderzającą innowacją był stalowy składany dach Vario. Transformacja z wersji coupe na cabrio następowała w ciągu 16 sekund. Po raz pierwszy w historii Mercedes-Benz SL zapewniał dwa w jednym.

 

Mercedes-Benz SL jest pionierem w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego i biernego w samochodach sportowych o otwartym nadwoziu. Dzięki całkowicie nowej koncepcji, seria modeli R230 wyraźnie przekroczyła poprzednie standardy bezpieczeństwa. Obejmowały one elektroniczne systemy kontroli pojazdu, takie jak Active Body Control ABC, Brake Assist BAS, system kontroli antypoślizgowej ASR i Electronic Stability Program ESP®, a także aspekty bezpieczeństwa strukturalnego nadwozia.

 

transport-6.jpg

 

Modernizacja w 2006 roku przyniosła między innymi nowe silniki z technologią czterozaworową oraz zmniejszone zużycie paliwa w połączeniu z wyższymi osiągami. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC stała się standardowym wyposażeniem, z wyjątkiem modeli AMG. Najbardziej uderzającą cechą faceliftingu w 2008 roku był przeprojektowany przód samochodu, który dostosował SL do aktualnego wówczas designu Mercedesa.

 

Topowymi modelami były SL 63 AMG z nowym 6,2-litrowym wolnossącym silnikiem AMG o mocy 525 KM oraz ekskluzywny SL 65 AMG Black Series (670 KM) ze stałym dachem. To one właśnie dopełniają gamę modeli SL w 2008 roku.

 

21c0331_171.jpg

 

W latach 2001-2012 w fabryce Mercedes-Benz w Bremie wyprodukowano łącznie 169 433 egzemplarze SL R230. Największy sukces odniósł SL 500 z 99 556 pojazdami produkcyjnymi. Duży udział w całości stanowiły również trzy modele AMG, których łączna liczba wyniosła 29 570 egzemplarzy.

 

Mercedes-Benz SL z serii R230 (2001 do 2012):

 

  • składany dach Vario z wyrafinowanym mechanizmem przegubowym i czasem rozkładania tylko 16 sekund
  • - detale konstrukcyjne nawiązujące do 300 SL z lat 50.
  • pełna funkcjonalność sterowanego czujnikami pałąka bezpieczeństwa, nawet przy zamkniętym dachu składanym Vario
  • aktywna kontrola ABC
  • nowe poduszki powietrzne chroniące głowę i klatkę piersiową, umieszczone w drzwiach
  • współczynnik oporu powietrza samochodu z zamkniętym dachem 0,29
  • wykorzystanie lekkich komponentów dla uzyskania oszczędności paliwa
  • SL 65 AMG z silnikiem V12 biturbo (450 kW/612 KM) był najmocniejszym seryjnym roadsterem na świecie (2004)
  • nowy projekt frontu w ramach liftingu (2008)
  • SL 63 AMG zmodyfikowany na tor wyścigowy stał się oficjalnym samochodem bezpieczeństwa Formuły 1 w sezonach 2008 i 2009

 

21c0331_169.jpg

Back to the list of articles

Recommended entries: