R231 - nowy rozdział historii modelu
padek masy zapewniła nie tylko aluminiowa karoseria. Pokrywa bagażnika jest konstrukcją kompozytową, stworzoną ze stali i tworzywa sztucznego. Na dach składa się magnezowa rama z panelami z tworzywa sztucznego, które zamyka i otwiera system elektrohydrauliczny. Dach, standardowo pomalowany w kolor pojazdu, był dostępny na życzenie z przezroczystą częścią środkową i roletą lub jako szklany dach z regulowanym przyciemnieniem i przezroczystością: MAGIC SKY CONTROL®.
Pasywne funkcje bezpieczeństwa R 231 obejmowały pałąki chroniące przed dachowaniem za fotelami kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne i boczne dla kierowcy i pasażera, a także poduszki chroniące głowę zamontowane w drzwiach. Kolejnymi ciekawymi rozwiązaniami były adaptacyjne system spryskiwaczy szyb MAGIC VISION CONTROL, a także aktywna maska chroniąca pieszych w przypadku kolizji.
Dynamiczne funkcje bezpieczeństwa obejmowały ESP®, PRE-SAFE®, ADAPTIVE BRAKE i ATTENTION ASSIST, lecz na życzenie dostępnych było wiele innych systemów aktywnego bezpieczeństwa i komfortu.
Po sportowych samochodach SL 350 (silnik V6 o mocy 225 kW /306 KM) i SL 500 (silnik V8 o mocy 320 kW /435 KM), które były pierwszymi wprowadzonymi modelami, od marca 2012 roku pojawiły się warianty o wysokich osiągach SL 63 AMG o mocy 537 KM i SL 65 AMG wyposażony w silnik V12 o mocy 630 KM. Zastosowano w nich wyłącznie automatyczne skrzynie biegów z siedmioma lub dziewięcioma biegami (9G-TRONIC od kwietnia 2016 r.).
W trakcie produkcji, zaktualizowano oznaczenia silnika i modelu, a także elementy wnętrza sportowo-luksusowego R 231.
Mercedes-Benz SL z serii R 231 (2012-2020):
- nadwozie i inne elementy wykonane prawie w całości z aluminium: oferując większą przestrzeń wewnętrzną, samochód był nawet o 140 kg lżejszy niż poprzednia seria
- pokrywa bagażnika to konstrukcja kompozytowa ze stali i tworzywa sztucznego
- lepsza ochrona przed uderzeniami bocznymi dzięki solidnym zewnętrznym podłużnicom
- konstrukcja nadwozia o 110 kg lżejsza od poprzednika, przy jednoczesnej o 20 procent większej sztywności skrętnej
- silniki do 29% bardziej ekonomiczne
- dach składany Vario wykonany z dwupowłokowych elementów dachowych z ramą magnezową wyłożone tworzywem sztucznym
- R231 dostępny z opcjonalnym szklanym dachem i MAGIC SKY CONTROL – z możliwością regulacji przyciemnienia i przezroczystości
- współczynnik oporu powietrza zmniejszony do 0,27 (mierzony z zamkniętym dachem)
- bezdotykowe otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy przed czujnikiem w zderzaku
- elektromechaniczny bezpośredni układ kierowniczy z zależnym od prędkości wspomaganiem i przełożeniem, które regulowane jest w zależności od kąta skrętu kierownicy
- MAGIC VISION CONTROL: Adaptacyjny system spryskiwaczy przedniej szyby z funkcją bezpośredniego mycia przez pióra wycieraczek
- ulepszony system nagłośnienia
- SL 65 AMG: (silnik V12 o mocy 463 kW (630 KM) i 1000 Nm